kuroo tetsurou
— chapter

I AM

AN ORDINARY GIRL,

WOIZZE

woizze



"I miss my own real life."
-XuYiZha-









Pity him...
Wednesday 24 April 2013 • 17:00 • 0 comments





Assalamualaikum and anyeonghaseyo!

      Haaa! Lama dah tak speak malay! *TIPU*. Okay, aku nak cerita satu benda ni. Ni pasal bestfriend aku dengan Jah. Dia satu-satunya lelaki yang rapat dengan aku dan jah dalam kelas. And dia sendiri mengaku kat aku dengan Jah yang dia best friend kami. Ish, rasa kekok pulak tulis BM ni. Mana taknya, dah selalu tulis BI. Tapi tak apa, ada masa, inggeris balik.
     Back to story. Aku nak cerita pasal MW a.k.a bestfriend aku. Aku tak naklah beritahu nama dia yang sebenar. Hari khamis,18.4.2013 lepas, masa terakhir jadual kami, cikgu Tu, guru kelas yang mengajar math tak hadir. Maybe sakit kut? Jah lepak dengan aku kat tempat duduk aku. Aku dengan dia ceritalah pasal blogging ni. Lepas tu, dalam lima minit sebelum waktu persekolahan tamat, MW datang kat aku. Dia duduk kat tempat Amin, kat belakang aku.
     Mulanya dia just duduk aje. Aku dengan jah masih berborak lagi. Lepas tu tiba-tiba jah bukak cerita pasal brazil dia pergi tanya MW kat belakang aku. “MW, apasal kau suka Brazil?” then, dia jawab, “Brazil berjasa dengan aku.” Aku just diam aje sebab aku tak minta sangat pasal bola sekarang ni. Lain lah kalau musim demam bola. Memang dengan aku-aku sekali yang berjangkit.
     Jah tanya lagi pasal minta pemain bola sepak itu, pemain ini, rambut itu, ronaldo, entah apa-apa aku pun tak tahu sangat. Lepas tu MW cerita kat aku. Dia cakap tiba-tiba. Aku tak sedar Jah dah balik tempat dia, kemas beg, buku bagai. Dia cakap, kalau kau nak tahu, zah, setiap pagi aku datang masuk kelas, aku tak gembira pun. Tiap-tiap hari aku sedih. Aku cuma buat-buat gembira je.
     AKu terkejut. Then aku tanya dia dia ada masalah ke? Dia kata kat  dia ada banyak masalah. Aku tanya balik. Mak ayah kau gaduh ke? Dia geleng, lepas tu dia cakap, mak dengan ayah aku baik aje. Aku rindu kat abang aku. Aku asyik teringatkan abang aku. Tu salah satu masalah aku.
     Aku yang tak tahu cerita sebenar terus bertanya, kau ada abang ke? Aku tak tahu pun. Aku ingatkan kau anak tunggal. Dia cakap, taklah, aku ada empat orang adik-beradik. Aku anak ketiga. Aku just angguk je. Aku tanya lagi. Apasal dengan abang kau? Lepas tu dia jawab, dia meninggal.



     Terkejut lagi. Aku tak tahu pun abang MW meninggal. Nama abang dia KW. Aku tanya bila dia meninggal. Dia jawab masa dia primary 4. Dia cakap dia macam traumalah sebabkan kematian abang dia. Dia cakap abangnya ada kanser paru-paru. Dia cakap dari kaki sampai ke paru-paru. Okay, part tu memang aku tak tahu kaitannya.
     Aku cakap kat dia, lain kali kalau ada masalah, jangan pendamkan. Cerita aje kat aku dengan jah. Sebab aku dengan diakan bestfriend, so senanglah dia nak cerita apa-apa kat aku. Selama aku berkawan dengan dia, ni first time dia luah kat aku. Bukannya apa, memanglah aku rapat dengan MW tu, cuma aku tak ambil tahu sangat hal dia sebab dia sendiri tak pernah cerita apa-apa kat aku.
     Lepas tu aku pusing ke depan, jah dah tak ada. Baru aku sedar yang dia balik tempat dia. Aku pusing balik ke belakang, sambung cakap dengan MW. Aku cakap, luahkan apa-apa yang kau nak luah, jangan diam dan pendam aje. Aku cakap jugak, kalau dia tak nak share dengan aku, share dengan BFF laki dia. Pastu dia cakap, dia just share semua tu dengan Amir je. Yang lain mungkin tak tahu. Okaylah tu, asalkan dia tak pendam. Bukannya apa, kalau pendam, dia boleh sakit. Dahlah dia tu kurus kering cicak kubing. Ambik kau!
     Ish, memang kesianlah aku dengan MW tu. Aku tak tahu pun yang dia ada banyak masalah dia lalui sekarang ni. Dia cakap lagi kat aku, sampai sekarang dia rindukan abang dia. Tapi kematian abang dia tu macam menghantui dia. Dia ambik beberapa tahun untuk melupakan hal tu. Aku just dengar je dia luah. Takkan aku nak menyampuk, kena hempuk kang! Padan muka kau.
     Aku nak advise kat readers, kalau ada apa-apa masalah, sharelah dengan kawan-kawan yang boleh dipercayai dapat jaga rahsia kita. Kalau pendam nanti kita boleh rasa terbeban. Aku pun macam tu jugak. Semua rahsia aku, aku share dengan Jah. Dia okay je dengar cerita aku. Okay? Jangan pendam. Kalau tak nak pun, tulislah kat apa-apa. Kertas ke, buku ke, atau jeritlah untuk lepaskan tekanan.
     Hm, itu ajelah cerita aku hari ni. Serious aku cakap, aku kesian kat MW. Okay, pergi dulu. Assalamualaikum.


CREDIT TO: d-aehyuns